Friday, September 4, 2009

..kembali ke alam maya..

salam semua...
setelah 3 bulan aku tinggalakan alam maya ini, kini aku kembali semula...
hurm..
agak lame la aku pergi smpai kekok rase nye untuk menulis dalam blog ni..
uhuhuhu..
kwn aku y oficial nk tinggalkan blog pon da post entry baru..
rindu nye untuk menulis tetpi xde idea untuk dicurhkan..

kenape aku pergi??
konon2 sebb xde mase, byk keje, n etc..
mcm2 nk crite p ttw nk start y mane dlu..
mcm2 penglamn y aku dpt sepnjang pemergian aku..

first pasal kursus kat terengganu..
then mms kt uitm segamat..
n y len2 biase la activity y sonok untuk dikongsi..
kegembiraan, kesedihan, kelukaan, kemarahan, kegeraman, kesenyuman...
pendek cite, mmg byk la nk bebel...
mungkin akan dibebel di next entry..
p 2 sume cite sepanjang 3 bulan aku mnyepi..

*tidak ingin menunding jari

Sunday, June 21, 2009

..PAGI SAMPAI PETANG..

huhu...
cam biase la di pagi2 ahad y hening dan tenang, aku akan hantar mama g aerobik..
p mgu ni len cket pasl aku join skali..
lala~~
da pent2 aerobik 2, aku ngan mama grak g tngok circuit kat leisure mall...
ok!! kitorg smpai terlalu awal...
haha~~
ingatkan nk lepak kejap je kat leisure 2, p smpai kol 3 baru garak blek..
lala~~
xwat keje umah pon ari ni..
aku y da promise nk masak daging masak lemak pon, tinggal janji je..
da smpai umah lak, aku da ngendeng kat depn tv nk ngok indnsia open(badminton)..
haha~~
xsia2 la aku tayang muke kat depan tv 2 pasal chong wei menang!!!
im proud of him..
lalala~~
so, ari ni adelah sports day untuk aku..

*aku xabis2 ty mama n abh 'kak long da kurus x??'

Saturday, June 20, 2009

...BEEF STEAK Y ENAK...

td g lunch kat jusco ngan abah n adik..
aku order beef steak n abh order lamb chop..
baru smngat nk mkn, diorg leh bg pisau y untuk sapu buter kat roti 2....
p bergigi2 cket la..
aku ngan abh da semcm je nk makn gune bende alah 2..
diorg ckp, 2 je pisau y ade..
sengal tahap gaban ni..
naseb bek la sauce dia sedap..
kenyang n berselera la gak aku nk beskan..
abh pesan, len kali klu nk dtg, bawak pisau dari umah nk tunjuk kat depa..
lalala~~

*bosan dengan chic chop kat dining best

Wednesday, June 17, 2009

KEPALE KAT BAWAH...KAKI KAT ATAS..

boring, bosan, boring, bosan, boring, dan bosan lagi!!!
hurm..
aku tak mampu nk ungkapkan keadaan skang ni..
2 je la y mampu terbit dari kotak pikiran y sememngnye kosong..
lalala~~
cuti ini sngat membosankan!!!
xde holiday pon...
adekah parents ku sudah bosan berjalan2???


*rumahku syurgaku..

Monday, June 1, 2009

RM141.30

pe tajok entry aku ni??
haha..
2 la bil tepon y harus aku bayar untuk bulan lepas..
mak ai...
bnyak lak 2...
nasib bek la aku de simpanan cket2..
xnk aku mintak parents aku..
haha...
wat kne sembur je nanti..
wlaupon mk n bapak aku xpernah sembur aku adik bradik..
haha..

jap ag aku y bermurah ati ni nk dermakan duit kat celcom...
haha..
p kat mane de celcom centre ea???
hurm...
smlm da ty sorg mber, katente kat kempas...
y sorg lg pon ckp kat kempas..
so, cr je la kat c2..
haha...
k la..
gtg..
da...

*aku realize bil akan melambong ble aku patah hati

HARAPKAN CINTA, CINTA MAKAN DIRI SENDRI

sejak ape y berlaku, aku cube untuk membuang semua rase cemburu ku...
aku tidak lagi kisahDIA nk blaja ngan sape ke or wat pape pon...
wat la cayang asalkan cayang dpt keputusan y terbaik..

tape kenape perpisahn 2 juga pintanye??
aku makin tdk mengerti dengan keputusan itu..

sayang!!!
kenape rase itu hilang??
kenape sekejap je sayang 2 brputik??
ke mane hilangnye???
kenape leh jd macm ni??
ape salah iqa??


satu jwpan pon xdpt aku trime dr DIA..
begitu saje hubungan ini berakhir..
berakhir ketika habisnye batery hp DIA...
aku redha walaupon jaoh disudut ati aku, aku masih menitipkan doa untuk kembali bersamanya...


melalui seorg rakan, DIA slalu study ngan 2 org girl ni...
mase ktorang still in relation pon DIA da study ngn dak2 tu..
aku xde nk slhkan dak2 tu
p nape DIA per tipu aku???
hurm..
ntah la..


*masih setia, masih mengharap, masih menunggu..

Sunday, May 31, 2009

...JGN MENILAI KURA2 MELALUI CENGKERANGNYE...

aku ni mmg suke sngat la wat anggapan sendri pd org2 y aku nmpak dan aku kenali...
contohnye:

1) aku rase staff bapak aku ni gedik pasal baju ketat n ngade2 time main bowling..
rupenye mak aku ckp dia baik.. mak aku pnh bebual n dok satu meja ngan dia time dinner.. mmg baik...

2) aku rase dia baik sebab dia sopan n nmpak berbudi bhs..
rupenya, prangai cm hantu.. aku ngan bestfren aku pon dia nk pisahkan..

3) aku xsuke dia ni... sume ckp dia jht n gedik..
rupenye, baik je dia ni.. siap pernah jadi roomate aku ag.. bnyak gak y dia tolong aku....

4) aku ingat dia ni baik.. dtg dari kampung.. ingat kan sayang la bf dia betol2...
rupenye, slalu layan lelaki2 y mengaco dia kat ms.. siap bg phone num ag... haha..

2 la dunia...
suah nk ckp....
p pling menyedihkan ble aku terlampau menganggap seorg hamba ALLAH ni baik n percaye padanye, padahal diala y merobek hati aku..
huh..
saket babe..
bayangkan lah kite percaye org, p org wat mcm2 kat kite..
mule2 aku tengok dia ni baik je..
xsaketkan ati org ble berckp..
p skang, mulut dia la y pling aku xthan..
dunia skang mmg penuh ngan penipuan..
pndai2 la klu nk idop ngan aman n tenang..
haha..


*penipuan itu indah pada y jahil

Saturday, May 30, 2009

...take a short break...

rasenye da lame aku x mengupdate blog aku y agak suram ni...
hurm..
cmne nk wat, keje da blambak..
ngan tande exam paper student ag...mcm2!
mgu lepas je tiap2 mlm kuar... haha..
xbes ngan men boling je keje aku ni...
pape pon, aku bangge ngan student aku pasal diorg dpat wat exam dengan sngat bagos...
gud job luqman, nian, suthan, aisyah n rmai ag...
huhu...
dlam menghitung ari untuk bercuti sekolah (2 minggu 2)... hahaha...
dlm kol 12.00 ari jumaat, aku dpt satu surat...
jeng..jeng..jeng...

WHAT???
aku kne tranfer ke skola len...
waa.... sdey nye... jaoh lak 2 dari umah..
student skola 2 da la bes, cikgu2 dia pon sporting...
hurm.. p pe leh wat kan...
so, ronan, aizudin, wafiq, thanes n y len2, jg dri bebaik k...
b a good student k.. cikgu sayang kamu sume...

ok!
skang ni da start cuti..
aku leh la berfoya2..
haha... p pe nk difoyakan pon aku ttw..
p aku smakin happy ble byk contact blek ngan mber2 lame...
aku sayang korang!!!
sayang sngat3.. thnx 4 da support..
pe aku nk wat ea cuti ni??

isnin: kemas umah t sedia da kemas ni(mak aku la ni)
selase: plan nk kuar dengan teman2 lame
rabu: g skola lame n skola baru.. nk daftar..
khamis: dok umah je kot.. pack barang..
jumaat: bertolak la ke segmat
sabtu-isnin: kursus kat terengganu
selase: blek jb
n hari strosnye aku da ttw nk wat pe..
haha...
rehat je la kat umah...
skang ni, aku nk g tdo...

*bercuti tenangkan fikiran dan perasaan..

Thursday, May 7, 2009

CIKGU!!

...8 MAY 2009...
today is my first day work at SK TAMAN BUKIT INDAH as a teacher...
da mmg minat aku nk jd cikgu...
nk wat cmne kan??
nebes gak time mule2 sampai...
dalam kpale otak ligat berfikir, apekah subject y akan ku ajar pada kanak2 kat ctu...

rupenye aku ajar bm..
huhu.. bukan aku xsuke bm, p xbape mencabar cm aku ajar math last year...
da la bm, ajar dak2 standard 1 lak 2...
ni la antara kate2 mereka:
'cikgu, dia amik pensel saya'
'cikgu, dia pukul saya'
'cikgu, dia xbuat keje'
'cikgu, dia main lari2'
cm2 la dak2 kat kelas 1 SERI...
pas2, leh lak aku jumpe cikgu aku time skola rendah..
haha...
pe khabar CIKGU RAFI???
dia gle tkejot ble nmpak aku...

ble dak2 da blek, aku pon pe lg, chow la...
da la pas rehat aku xde class...
bayangkn betape bosannye aku tgu time nk blek...
p time aku da start enjen n m'drive kete ngan slownye, xde sorg pon cikgu y nk blek..
nape ea??
ke blom time blek??
da smpai kat gate, gate pulak 2 bukak ag..
p.guard bukak n aku pon blah la ngan muke bacin sebab aku rase lom time blek kot...
huhu...
slamber sudah...

*penat gak la, p best....

Wednesday, May 6, 2009

BIALAH...

bodoh ke aku???
sengal ke aku???
xsayang ke aku pd DIA???

aku pon ttw nk bg jawapan pe untuk semua soklan kat atas ni...
tapi aku sanggup hanye untuk bahagiakan org y aku sayang....
bialah aku derita...
bialah aku y tanggung kesakitan 2...
bialah aku dipandang serong...
asalkan DIA bahagia dengan keputusan ni...

mmg kite slalu dengar 'cemburu tandanye sayang'...
p ape makne cemburu 2 klu DIA xmenyenanginye???
pe makne cemburu 2 klu ia menyebabkan perpisahan???
jadi, aku rela untuk membuang semua rase cemburuku...
hanye untuk mempertahankan hubungan kami...
biarlah aku tahan cemburu itu seorg diri..
tidak akn aku khabarkan padanye tentang perasaan ku...

ya ALLAH, kuatkan lah diriku untuk menahan semua y akan datang padaku...
tabahkan lah aku untuk menerima semua nye..
aku berharap dia akan berubah..
aku harap dia akn menyedarinya...

buat mase sekarang, biarlah aku y korbankan perasaanku...
biarlah dia bhgia....
cume satu y kupinta wahai sayang....
cubelah untuk selamatkan hubungan ini dan cubelah untuk hentikan seksaan ini...
klu cyg xnk berkorban, bia diri ini y berkorban..
cyg pertahankan lah hubungan y teramat cyg sayangi 2 dr hubungan kita...
tentang iqa, cyg jgn risau, iqa akan cube untuk terima dan tahan...
semua untuk cyg...

*salah ke untuk aku meminta secebis pengorbanan???