Thursday, August 18, 2011

~CERITERA RAMADHAN : 1~

assalammualaikum.

salam ramadhan, salam keberkatan dan salam usahawan.
ramadhan merupakan bulan yang sentiasa dinantikan oleh setiap umat islam di seluruh dunia. bulan yang suci, mulia dan penuh keberkatan ini tidak lah seharusnya dibiarkan begitu sahaja kerana mungkin ini adalah ramadhan terakhir kita.

jumaat minggu lepas bersamaan 13 ramadhan, charp da beberapa orang rakan berbuka puasa bersama. kitorang blur sebenarnya nk buka kat mana so kitorang decide untuk pergi jusco b.indah dan decide mase tu jugak. seperti biasala kalau dah namanya melayu, susah nk be on time. charp ngan pica da sampai awal tapi tunggu yang lain untuk decide nk makan mana. dengan lenggang kanggungnye mereka sampai dan ckp kitorng x booked kan KENNY ROGERS pon. ok fine! ahaha. mana la charp tahu diorang nak makan kat situ. dengan berat kakinya, kami melangkah ke restoran depannya a.k.a SECRET RECIPE. tapi ade dua lagi ahli yang xsampai2. dimanakah mereka?? adoyai, mmg melayu betul 2. dengan muka yang charp pon ttw nak gambarkan, kami order la apa yang berkenan di hati. sebelum tu, inilah ahli yang memenuhi meja..


baem, mokjul, ijat, pica, charp

sambil tunggu makanan kitorang gossip2 sikitla. alhamdulillah dapat juga berbuka tapi yang lagi 2 orang tu masih xsampai. mana? mana? dan mana????? lebih kurang 15 minit lepas tu, mereka sampai dengan terkedek-kedeknye. rasa macam nk hempuk dengan mangkuk beso tu pun ada.

inilah mereka yang dimaksudkan:


alip & syafiqah

cukup jugak ahlinya. seronok dapat jumpa mereka. lepas semua tension yang bergayut dalam kepala ni. fuh! lega kejap... at the first place, baem nk tunggu diorang ni datang baru nak order (kononnye la). tapi, bile diorang sampai da tinggal 1/4 je makanan baem. baem2, xpayah la gebang memula. borak borak borak. amik amik gamba. dan da tiba masa untuk kami beransur sbb alip pon nak gerak ke KL malam tu jugak. walapon sekejap dan xlama macam selalu, hati tetap gumbira. charp sayang kamu semua!!!!


jejaka yang sibuk mengira duit


KAMI

sekali lagi charp nak ucapkan salam ramadhan kepada semua.


*adik sedara sibuk main ANGRY BIRD!

2 comments: