Thursday, November 19, 2009

UNTUK APE??

untuk ape lagi kaw ingati lagi tarikh itu?? untuk ape kaw ingati lagi ketika pertama kali mengenaliku?? untuk ape lagi nk fikir y kaw sayang aku?? untuk ape??!! sume da habis!! habis dengan berakhirnya batery hp kaw! da lupe ke?? kenape kaw datang lagi?? kenape?? kenape bg aku barang2 kaw!! aku xnk!! aku xhingin nk simpan!! klu kaw nk ingati pon tarikh itu, xperlu bgtaw aku! xperlu ingatkan aku! aku xingat dan xmahu ingat pon.. kenape baru sekarang kaw mahu menghargaiku?? kenape xdlu?? kenape mase kaw tingglakan aku, kaw xpikir sume ni?? dan xmungkin aku pulang pade kaw! kaw terlalu kejam untuk aku!!

untuk ape kaw menangis ble aku sayang org lain?? untuk ape kaw jeles?? kaw da xperlu itu sume sbb dah lame kaw ckp y kaw xsayang aku!! untuk ape kaw rase tarikh itu penting?? untuk ape?? dah la.. xgune nk ingat 2 sume. setiap kli kaw ingatkan itu, setiap kli itu aku akan teringat kekejaman y kaw lakukan pade aku... kekejaman y membuatkan aku da x percaye pade lelaki.. sume kerana kaw!! kaw maw kawan ngan sume org kan?? kawn la! buat aku carik aku?? pergi! tanpe aku, kaw bebas keluar ngan sesape je even ngan xgf kaw pon.. untuk ape kaw kluar ngan aku n kaw kuar ngan dia?? untuk ape?? untuk ape ka bagi aku kek 2?? oh, lupe!! bukan pade aku je.. ramai lagi y kaw bg.. haha.. dan kenape dengan adik angkat aku pon kaw nk jeles?? ape hak kaw?? kaw xde hak pape pon!! xpayah nk gelabah!

untuk ape kaw nk blek pade aku?? untuk sakiti aku semula?? untuk seksa aku lagi?? aku xnk dan aku xsanggup! klu kaw nk berkawan ngan aku, aku terima ngan rela hati.. p klu kaw nk berckp tentang hubungan y dah lame karam 2, lupekan je la.. aku xberminat. FULL STOP! dan aku mmg xpercaye kaw lagi.. jgn ty kenape sebb semua nye bermula dari dri kaw sendri! harap kaw faham dan jangan la ingtkan aku lagi tentang kisah2 dlu! aku xsuke!da jadi sejarah da pon. klu kaw nk aku blek, p kaw ckp pon ikot sedap mulut kaw, mmg xdpt la!!!


*xperlu ckp tentang cinta jika kaw sendri ttw ape makne cinta itu!


Sunday, November 1, 2009

budak y aku xbrape berkenan

preservation paper lagi 3 hari p aku br study beberape chapter. nasib baik untuk paper ni, mood untuk study datang dengan begitu awal. tengah2 study nih, leh lak one of me fren msg n cite pasal seorg budak y mmg aku xbrape berkenan. ok! aku mule bengang!!!

aku xkisah la klu dia nk cite pape, p bukan pasal budak y aku xbrape berkenan 2. shit! rosak kepale aku. mood untuk study tros punah! begitu juga dengan segala macam mood.
  • mood msg
  • mood fb
  • mood chating
  • mood farmville
  • mood tengok badminton
  • mood nk sidai kain baju
lihat la betape besarnye pengaroh name budak y aku xbrape berkenan 2!

"sory fren, aku taw aku terkasar dlm mereply msg kaw p nape kaw sebot namenye ketika aku sedang dalam kecelaruan pelajaran???"

aku mmg xbermint untuk mengetahui ape2 pon pasal budak y aku xbrape berkenan 2. hurm.. sory dear. aku syg kaw n aku ingt kaw taw aku xsuke dat girl. harap pas ni kaw paham. sory pade mber2 chating y aku tros da xde mood nk berchating. sory sngt3.

n dear, even dia penh ade kat cc aku time kte de prob, p aku xleh lupe ape y dia wat kat aku. dia malukan aku dear. i hate her n also her mom. xabis2 nk cari kekurangan aku. aku xsuke itu n aku xkan suke smpai bile3. tolong la phm dear. mmg nmpak mcm aku xmengenang budi, p aku xsuke kawan ngan org y suke take advntage dlm frenship. aku xsuke org y suke NGENDENG. aku mmg xsuke. aku taw kaw taw itu. p ble kaw backup dia, aku sgt3 terase. ok! aku ttw nape ari ni senang sgt nk tocink. hurm. pape pon aku mintak maaf.
luv u dear.

*final y hampir membuatkan hormon xberape nk stabil

Friday, September 4, 2009

..JB-segamat-chendering-segamat-JB..

x ingat la date nye...
p dlm bulan 5, aku ade kursus kepimpinan ngan mber2 y len..
konon2 pas g kursus ni, terpimpin la sngt...
agaga...
kursus nye xde la lame..
dlm 3 ari je..
cume perjlanan y memakn mase y lame...

memula smpai kat segamat 2, kitorg baru dpt taw y kitorg grak g chendering pada esok harinya...
so, mlm 2 kitorg tdo kat INTAN (slh satu kolej kat cmpus aku ni)...
katenye mlm 2 akan diadakan meeting ringkas..
p xde pon, hy pembahagian dinner je...
aku xde la bape knal sgt ngan roomate aku mase 2, p we all try gak untuk bersembang2...

on da next day, dlm kol 9 kot..
kitorg grak dr cmpus...
2 bus la, satu pompan n satu lelaki+RS....
konon2 nk tdo lka dlm bus 2, p ble da start bukak cd kroke, sume nk melalak...
memule malu je nk nyanyi, p ble da pegang mic, tros xnk bg org len..
p sore EGA mmg meletop la..

sila lihat gmbar:



yana, umi, charp


kat cni ade madhi, nafis, izati, ega n tuan punye kepale y xdiketahui


kitorg smpai chendering da ptg gak la...
p b4 tu, kitorg ade gak benti mkn n solat kat satu R&R ni...
bapak mhl la mknan dia..
mber aku mek nasi n sotong cket, kne rm9..
cekik darah tol la...
mase da sampai 2, kitorg dpt la bilik msing2...
aku, yana ngan linda satu blik...
blik y strategik psl dekt ngan toilet n tmpat iron baju...
blik2 kat sane, lawa sey..
mcm hotel klu nk dbandingkan ngan blik kat cmpus ktorg...
ye la kan..
cmpus baru sebb 2 mcm 2..

so, after maghrib 2, bermulalah kursus kami...
mcm2 aktivi y ade..
p mostly talk la..
bersama:
  • TPHEP kesayangan kami
  • pensyarah elctricl enginering from uitm terengganu
  • n VC UiTM

nafis, alba, kiambang n lookey



my group sepanjang kursus

ni ngan VC kitorg..

selain talk bersame mereka, de gak aktiviti len mcm explorace..
kitorg da devide by group la..
satu group de 10 org..
so, sume nye de 4 group...
sonok la pasal leh rapatkan lagi hubungan kitorg y xbape nk rapat 2...
group aku dapat no 2...
kiorg nye penasihat ialah cik noraisyah...
group lookey dpat no satu p diorg kne denda sebb main tipu...
diorg kne mkn petai, kacang, n mcm2 lagi.... UWEEEKKKSSS!!!!
smpai berair2 mati dak2 pompan dlm group 2...
cian2....

mlm 2 plak, ade BBQ....
suke3...
n pas 2 aktiviti bebas.. rmai gak la y nk g kemas baju la, ape la...
agaga....





then esok tghari kitorg da ready untuk pulang....
b4 dat shooping cket2..
xleh nk upload gmbonye sbb kat laptop linda...
ni je y ade...
gmbo time singgah nk blik kopok lekor...






so, gembira x kami??
huhu...
ni je la untuk kali ni..

* silaturrahim y terbentuk melalui perjalanan y panjang

..kembali ke alam maya..

salam semua...
setelah 3 bulan aku tinggalakan alam maya ini, kini aku kembali semula...
hurm..
agak lame la aku pergi smpai kekok rase nye untuk menulis dalam blog ni..
uhuhuhu..
kwn aku y oficial nk tinggalkan blog pon da post entry baru..
rindu nye untuk menulis tetpi xde idea untuk dicurhkan..

kenape aku pergi??
konon2 sebb xde mase, byk keje, n etc..
mcm2 nk crite p ttw nk start y mane dlu..
mcm2 penglamn y aku dpt sepnjang pemergian aku..

first pasal kursus kat terengganu..
then mms kt uitm segamat..
n y len2 biase la activity y sonok untuk dikongsi..
kegembiraan, kesedihan, kelukaan, kemarahan, kegeraman, kesenyuman...
pendek cite, mmg byk la nk bebel...
mungkin akan dibebel di next entry..
p 2 sume cite sepanjang 3 bulan aku mnyepi..

*tidak ingin menunding jari

Sunday, June 21, 2009

..PAGI SAMPAI PETANG..

huhu...
cam biase la di pagi2 ahad y hening dan tenang, aku akan hantar mama g aerobik..
p mgu ni len cket pasl aku join skali..
lala~~
da pent2 aerobik 2, aku ngan mama grak g tngok circuit kat leisure mall...
ok!! kitorg smpai terlalu awal...
haha~~
ingatkan nk lepak kejap je kat leisure 2, p smpai kol 3 baru garak blek..
lala~~
xwat keje umah pon ari ni..
aku y da promise nk masak daging masak lemak pon, tinggal janji je..
da smpai umah lak, aku da ngendeng kat depn tv nk ngok indnsia open(badminton)..
haha~~
xsia2 la aku tayang muke kat depan tv 2 pasal chong wei menang!!!
im proud of him..
lalala~~
so, ari ni adelah sports day untuk aku..

*aku xabis2 ty mama n abh 'kak long da kurus x??'

Saturday, June 20, 2009

...BEEF STEAK Y ENAK...

td g lunch kat jusco ngan abah n adik..
aku order beef steak n abh order lamb chop..
baru smngat nk mkn, diorg leh bg pisau y untuk sapu buter kat roti 2....
p bergigi2 cket la..
aku ngan abh da semcm je nk makn gune bende alah 2..
diorg ckp, 2 je pisau y ade..
sengal tahap gaban ni..
naseb bek la sauce dia sedap..
kenyang n berselera la gak aku nk beskan..
abh pesan, len kali klu nk dtg, bawak pisau dari umah nk tunjuk kat depa..
lalala~~

*bosan dengan chic chop kat dining best

Wednesday, June 17, 2009

KEPALE KAT BAWAH...KAKI KAT ATAS..

boring, bosan, boring, bosan, boring, dan bosan lagi!!!
hurm..
aku tak mampu nk ungkapkan keadaan skang ni..
2 je la y mampu terbit dari kotak pikiran y sememngnye kosong..
lalala~~
cuti ini sngat membosankan!!!
xde holiday pon...
adekah parents ku sudah bosan berjalan2???


*rumahku syurgaku..

Monday, June 1, 2009

RM141.30

pe tajok entry aku ni??
haha..
2 la bil tepon y harus aku bayar untuk bulan lepas..
mak ai...
bnyak lak 2...
nasib bek la aku de simpanan cket2..
xnk aku mintak parents aku..
haha...
wat kne sembur je nanti..
wlaupon mk n bapak aku xpernah sembur aku adik bradik..
haha..

jap ag aku y bermurah ati ni nk dermakan duit kat celcom...
haha..
p kat mane de celcom centre ea???
hurm...
smlm da ty sorg mber, katente kat kempas...
y sorg lg pon ckp kat kempas..
so, cr je la kat c2..
haha...
k la..
gtg..
da...

*aku realize bil akan melambong ble aku patah hati

HARAPKAN CINTA, CINTA MAKAN DIRI SENDRI

sejak ape y berlaku, aku cube untuk membuang semua rase cemburu ku...
aku tidak lagi kisahDIA nk blaja ngan sape ke or wat pape pon...
wat la cayang asalkan cayang dpt keputusan y terbaik..

tape kenape perpisahn 2 juga pintanye??
aku makin tdk mengerti dengan keputusan itu..

sayang!!!
kenape rase itu hilang??
kenape sekejap je sayang 2 brputik??
ke mane hilangnye???
kenape leh jd macm ni??
ape salah iqa??


satu jwpan pon xdpt aku trime dr DIA..
begitu saje hubungan ini berakhir..
berakhir ketika habisnye batery hp DIA...
aku redha walaupon jaoh disudut ati aku, aku masih menitipkan doa untuk kembali bersamanya...


melalui seorg rakan, DIA slalu study ngan 2 org girl ni...
mase ktorang still in relation pon DIA da study ngn dak2 tu..
aku xde nk slhkan dak2 tu
p nape DIA per tipu aku???
hurm..
ntah la..


*masih setia, masih mengharap, masih menunggu..

Sunday, May 31, 2009

...JGN MENILAI KURA2 MELALUI CENGKERANGNYE...

aku ni mmg suke sngat la wat anggapan sendri pd org2 y aku nmpak dan aku kenali...
contohnye:

1) aku rase staff bapak aku ni gedik pasal baju ketat n ngade2 time main bowling..
rupenye mak aku ckp dia baik.. mak aku pnh bebual n dok satu meja ngan dia time dinner.. mmg baik...

2) aku rase dia baik sebab dia sopan n nmpak berbudi bhs..
rupenya, prangai cm hantu.. aku ngan bestfren aku pon dia nk pisahkan..

3) aku xsuke dia ni... sume ckp dia jht n gedik..
rupenye, baik je dia ni.. siap pernah jadi roomate aku ag.. bnyak gak y dia tolong aku....

4) aku ingat dia ni baik.. dtg dari kampung.. ingat kan sayang la bf dia betol2...
rupenye, slalu layan lelaki2 y mengaco dia kat ms.. siap bg phone num ag... haha..

2 la dunia...
suah nk ckp....
p pling menyedihkan ble aku terlampau menganggap seorg hamba ALLAH ni baik n percaye padanye, padahal diala y merobek hati aku..
huh..
saket babe..
bayangkan lah kite percaye org, p org wat mcm2 kat kite..
mule2 aku tengok dia ni baik je..
xsaketkan ati org ble berckp..
p skang, mulut dia la y pling aku xthan..
dunia skang mmg penuh ngan penipuan..
pndai2 la klu nk idop ngan aman n tenang..
haha..


*penipuan itu indah pada y jahil