Friday, July 2, 2010

~ape masalah kaw?~

Kita boleh hidup dalam keadaan y aman dan damai.. tidak perlu ade peperangan dan pergaduhan.. kenape sume ni jadi??

KENAPE??

Kerana adanye sesuatu y amat kecil dtg dari hati iaitu hasad dengki dan iri hati. Klu diabaikan, ia tetap sesutau y kcil.. tp klu dilayan dan dipikirkan, lame2 ia akan menjadi sesuatu besar dan boleh menjadi mejoriti dlm hati..

kadang2 aku berfikir, kenape ade diantara kawan2 aku sendri memburukkan kwan y lain.. apekah kesalahan y telah dilakukan kepadanya sehingga begitu skali dia memburukkan kawannya.. xcukup dengan kawan, mak kawannya juga mahu diburukkan... ape hasil y dia dpt?? ape??

ape y kaw iri hati sngt dengan dia??

kaw jeles umah kaw xsebesar dan secantik rumah dia?? kaw jeles ke kaw xsepandai dia?? ape lagi?? kaw jeles ke kaw xsebaik dia?? babe, dia xpernah sesekali cite buruk pasal kaw.. p klu slalu call aku n cite2 buruk pasal dia.. aku xleh tahan babe.. dia kawan aku.. kaw pon kawan aku.. depan dia kaw punye la baik.. ape masalah kaw sbenanye?? ape y kaw nk dr dia? smpai kadang2 ngan kawan2 kaw skali cm xpuas ati ngan dia.. slalu je nk kutuk2 n sindir2 dia.. love life dia pon kaw nk kacau..

ape masalah kaw???

lelaki pon ini macam ke??


*buat sesuatu y baik bukan untuk pahala, untuk mendapat kasih sayang dr Allah y Maha Kuasa


~I SURRENDER by Celion Dion~

There’s so much life I’ve left to live
And this fire’s burning still
When I watch you look at me
I think I could find the will
To stand for every dream
And forsake the solid ground
And give up this fear within
Of what would happen if they ever knew
I’m in love with you

’cause I’d
SURRENDER everything
To feel the chance to live again
I reach to you
I know you can feel it to
We’d make it through
A thousand dreams I still believe
I’d make you give them all to me
I’d hold you in my arms and never let go
I
SURRENDER

I know I can’t survive
Another night away from you
You’re the reason I go on
And now I need to live the truth
Right now, there’s no better time
From this fear I will break free
And I’ll live again with love
And no the they can’t take that away from me
And they will see...

’cause I’d
SURRENDER everything
To feel the chance to live again
I reach to you
I know you can feel it too
We’d make it through
A thousand dreams I still believe
I’d make you give them all to me
I’d hold you in my arms and never let go
I
SURRENDER

Every night’s getting longer
And this fire is getting stronger, babe
I’ll swallow my pride and I’ll be alive
Did you hear my call
I
SURRENDER all

’cause I’d
SURRENDER everything
To feel the chance to live again
I reach to you
I know you can feel it too
We’d make it through
A thousand dreams I still believe
I’d make you give them all to me
I’d hold you in my arms and never let go
I
SURRENDER

Right here, right now
I give my life to live again
I’ll break free, take me
My everything I
SURRENDER all to you


*
i will surrender 2 u mr.right~

Tuesday, June 29, 2010

~kepergiannya~

Minat yg mendalam pada badminton membuatkan aku tidak lekang di hadapan kaca televisyen (padahal setiap mase je ngadap tv) apatah lagi apabila musin Piala Thomas menjelma. aku dan bonda tersayang sngt teruja.. setiap game akan menjadi tontonan kami walaupon tidak mnjejakkan kaki ke stadium bukit jalil..

pada petang rabu jam 1800, tibalah masanya Malaysia menentang Denmark.. aku dan bonda da ready nk tengok match 2.. semasa Lee Chong Wei menentang Peter Gade, hp sony w508 ku melalak2 minta dijawab.

'oh, aunty nora..' kata hatiku

keceriaanku mati stelah aunty nora ckp nenek da nazak.. dia xdpt call abah.. so, dia soh aku pon try call abah.. dalam masa sama, aku ngan mama da bersiap nk g umah nenek ni.. maghrib kat umah nenek je la.. aku, mama n adik gark h umah nenek dlm kol 7 cmtu.. dlm perjalanan, mama cuba call nenek saudara dan nenek saudara y dipanggil AUNTY J.. aunty J ckp nenek baru je meninggal.. time 2 azan baru je berkumandang n kami da nk smpai pon ke umah nenek.. bercucuran air mata aku.. sdey pon ade gak sbb xde rezeki aku nk jumpe neenk buat kali terakhir.. abah pon xsempat nk jumpe nenek.. kata aunty, time abah smpai nenek baru je meninggal..

Allah je y taw cmne sdeynye perasaan aku ketika menghadapi situasi itu.. kepergiannya bermakna aku sudah tiada atuk dan nenek lagi dr both side.. mlm 2 jugak abah setle kan pasal police report, n carik penggali kubur serta makcik y akan memandikan jenazah nenek..

esok pagi, aku smpai agak awal jugak di umah nenek.. masih belum ramai y smpai, so aku duduk temankan nenek smbil membacakan Yaasin.. dlm kol 9, aku dan beberapa saudara y lain memandikan jenazah dan mengapankannya.. time ni mmg cukup sebak sbb, kali terakhir aku dpt mengucup dahi nenek dan menatapnya.. sape je y menegur aku akan dpt pelukan ku dan mendengar tangisan anak ini.. diri ini tidak cukup kuat untuk menerimanya tapi aku xkan sesekali meraung kerana itu pesan nenek.

semasa pengebumian, aku hanya memerhati dari jauh. aku tidak mahu menggaggu urusan pengebumian.. setelah selesai, aku dan saudara y lain pergi ke kubur nenek dan y membuatkan kami sedikit gembira pabila nenek disemadikan betul2 dia sebelah kiri arwah atuk dibahagian kaki.. tiada sape y sangka sbb semua da maklum y kawasan perkuburan mahmoodiah 2 mmg da penuh..
ALHAMDULILLAH~

skang da lbey 40 hari arwah nenek meninggalkan kami.. beliau sentiasa dalm kenangan.. kami syang nenek.. AL-FATIHAH~

*keinginan nenek untuk bejumpe dgn ku tidak kesampaian

Wednesday, April 28, 2010

KENANGAN ITU~

byk sungguh kenangan disini.. kawan2!! thnx ye sbb still smpai skng merempuh onak dan duri bersamaku.. wlaupon usia perkenalan kite baru mencecah xsampai 3 tahun... tapi segala kenangan akan kusemat di kotak memoriku.. sampai saat ini pon korang mampu buat aku tersenyum..

to AIN, ZAINUR, IDA:
  • thnx sebab byk bagi tunjuk aja kepade aku y keanak-anakan ni..
  • thnx sbb tahan ngan kerenah aku
  • sorry atas segalanye sbb aku taw mulut aku ni xla suci sngt
  • thnx sbb tidak menjadi selfish
  • thnx sbb menjadi group partner y baik
  • thnx sbb bg aku byk kenangan indah
  • thnx dengan teguran korang
  • sorry klu kadang kala aku marah2 or moody xtentu pasal
  • aku sayang korang
  • aku xkan lupekan korang wlaupon kite jaoh
  • mintak halal klu aku TERmakan, TERpkai or TER ape2 je la bende y berkaitan ngan korang
  • sorry byk sushkan korang ngan prob2 aku
  • sorry byk mintak tolong
to AAINAA n SYRA:
  • walaupon kita baru je rapat, p akak sayang korang
  • jaga dri leklok, byk sem lagi nk kne tempoh
  • sorry byk sushkan korang gak
  • thnx sebab buat akak happy
  • thnx bg akak kenangan y best2 gak such as overnite kat blik JPK, redah ujan di senja hari n macam2 ag
  • korang adik akak y terbaik
  • thnx layan kepale bengong akak ni
  • sorry klu de wat silap
  • muah4!!!
untuk itu, skali lagi tanpa jemu aku nk ckp y aku sayang korang sngt3!!! korang la kawan susah dan senang aku!! belom tentu aku akan jumpe kawan y macam korang lagi!! ingat la aku dalam doamu!! klu de jodoh dan umor y panjang, kita jumpe lagi ye!! dan aku akan sentiasa ingain jumpe ngan korng..

*jgn lupe dtg wedding aku ye, klu kat DUBAI aku sponsor korang nye ticket penerbangan~

Tuesday, December 29, 2009

~sepantas jarum jam~




"bila berjumpe terase setiap saat y berlalu begitu pantas sepantas kilat y smbong menymbong di langit nan tinggi..."

sdey nye ble kne berpisah dengan DIA... ntah ble la bleh jumpe blek sbb aku ni da la bukn sng nk blek dah.. aduyai... wlaupon ni last sem aku, aku ttp kne atent aktviti kolej.. supaye klu deg t, senang nk dpt kolej.. xyah la nk bising2 kat blog n ckp uitm terok.. padahal salh sendri... keh3...


*miss u!

Saturday, December 19, 2009

TAKDIRNYE~

tanggal 12 december 2009 jam 12 tgh ari mamberikan makne y mendalam bagiku.... aku happy dikala itu.. penantian selame ini telah berakhir dengan kadar gembiranya... huhuhu... ari 2 gak mama blek dari langkawi.. smpi jb kire dlm kol 4 pagi.. disebabkan mate abah y sngt degil untuk melihat alam nyata ini, aku la y ditemani adik kesayangn untuk menjempot mama... sesungguhnye gembira apabila mama membawa pulang satu beg cokolat!!! best!!!

mama cakap " tadi mama nampak accident mase turun dari to skudai, habis kace berterabor kat jalan. mama rase baru lagi accident 2..."

aku pon ye kan je la pasal xde kene mengene ngan aku.. cume rase kesian je la kat mangse y terbabit.. harap tiada y serius...

bgon je pade esok paginye, mama ckp lagi:

"abg leman(ank kepade kakak abhku/ sepupuku) accident pagi tadi. dia dlm ICU skang.. kejap lagi kite pergi hospital ea?? dia xsedar lagi"

aku terkejot dan xsangke abg sedareku accidnt dan rupe2nye dia la mangse accident y mama ckp pagi 2.. tanpe kusangke oleh naluri kemanusiaan ku bahawa y accident 2, ahli keluargaku sndri... untuk beberape hari dia tidak sedarkan dri.. next 4 days, dia telah menjalani pembedahan kerana rahang di dagunye patah dan lehernye ditebuk kerana darah dan lendir berkumpul di tekaknye.. otaknye juga mengalami gegaran akibat dihempap pokok semase kemalangan.. bebrape hari y lalu aku, aku menjengok nye di hosptl dan alhamdulillah dia semakin semboh dan sudah bangun dari tidur y lame.. tapi dia masih xboleh berckp.. klu kitorg nk communicate pon, dia 2lis atas kertas.. sdey gak la ngan keadaan dia dan harap dia cepat semboh...

pada pagi khamis y sejok kerana hujan renyai2 sejak mlm semlmnye, aku mendapat panggilan telefon dari seorg rakan y telah kukenali sejak darjah 1.

kawan darjah 1: "syafiqah, taw x y mak amierah da meninggal??"

aku: " ha?? meninggal?? ble??"

kawan darjah 1: " semlam kol 11. ni pon aku taw sebab nurul baru call."

aku: "ye ke?? kebumi kol bape?? kaw g umah dia x??"

kawan darjah 1: " dalm kol 10 mcm 2.. aku xleh g, aku ade class pagi ni.. kaw kem slm kat dia n ckp aku ucap takziah ea??"

aku: "ok2.. insyaAllah.."

Nor Amiera Norizan adelah kawan aku dari tadika.. kami same2 satu class.. time kecik2 dlu aku slalu main gadoh2 ngan dia tapi dia la kawan aku.. mase sek menengah, kitorg dpt taw y ibunye mengidap penyakit cancer.. lame gak la ibunye menderita disebabkan penyakit itu.. macam2 y telah ayahnye usahakan untuk merawat ibunye.. dan akhirnya ibunya pergi jua mengadap Ilahi.. Alhamdulillah amy kuat menerima ujian ini. dia kelihatan tenang sngt.. sekarang tinggallah dia bersamam akak dan ayahnye.. abah pon da pesan kat dia klu need anything, give us a call.. i hope dia leh terus tabah.. memang bukan senang untuk menerimanye p kite kne redha gak kerana ini lah janji ALLAH..

* wlau gembira mcm mane pon, dugaan dan ujian tetap mengiringi nye..

Thursday, December 3, 2009

my bestfren, my ......!

kenape aku xnmpak DIA wlpon slame ni dia y ade kat sisi aku bile aku down.. xkire la walau mcm mane keadaan time 2.. thnx bestfren!

aku taw DIA saket setiap kli aku cerita kesakitan aku, setiap kli aku cite kebhagiaan aku dengan org len, setiap kli DIA lihat wlau setitik air mate y gugur.. DIA sentiase sembunyikkan kesakitan DIA. kenape aku biakan DIA mcm 2 je?? skang ni, aku taw sape y betol2 ikhlas.. huhu.. aku da lame nmpak p aku cuba untuk nafiakn perasaan aku sendri.. DIA sentiase menjaga aku.

DIA y leh bimbing aku sebb aku kenal DIA sejak dulu kale lagi. aku taw DIA bagaimana.. aku pon bukan la minh baik sngt y sentiase menjaga kesopanan.. almaklom lah, aku ni kan kasar cket org nye.. ckp pon main hembos je.. DIA pon taw aku... dia taw ape y da jadi ngan dri aku.. aku xpernah berahsia ngan DIA y aku anggap bestfren 4 ever.. thnx again!

kepade abg DIA: thnx dengan advices y u bg i ari 2.. i da pkir2 dan renung2kan.. i will not dissapoint ur beloved bro.. i will.. n i da pilih y terbaik..

*kita mmg akn beberape kali menjumpai org y salah sebelom jumpe org y betol2 menyayangi diri kita

Thursday, November 19, 2009

UNTUK APE??

untuk ape lagi kaw ingati lagi tarikh itu?? untuk ape kaw ingati lagi ketika pertama kali mengenaliku?? untuk ape lagi nk fikir y kaw sayang aku?? untuk ape??!! sume da habis!! habis dengan berakhirnya batery hp kaw! da lupe ke?? kenape kaw datang lagi?? kenape?? kenape bg aku barang2 kaw!! aku xnk!! aku xhingin nk simpan!! klu kaw nk ingati pon tarikh itu, xperlu bgtaw aku! xperlu ingatkan aku! aku xingat dan xmahu ingat pon.. kenape baru sekarang kaw mahu menghargaiku?? kenape xdlu?? kenape mase kaw tingglakan aku, kaw xpikir sume ni?? dan xmungkin aku pulang pade kaw! kaw terlalu kejam untuk aku!!

untuk ape kaw menangis ble aku sayang org lain?? untuk ape kaw jeles?? kaw da xperlu itu sume sbb dah lame kaw ckp y kaw xsayang aku!! untuk ape kaw rase tarikh itu penting?? untuk ape?? dah la.. xgune nk ingat 2 sume. setiap kli kaw ingatkan itu, setiap kli itu aku akan teringat kekejaman y kaw lakukan pade aku... kekejaman y membuatkan aku da x percaye pade lelaki.. sume kerana kaw!! kaw maw kawan ngan sume org kan?? kawn la! buat aku carik aku?? pergi! tanpe aku, kaw bebas keluar ngan sesape je even ngan xgf kaw pon.. untuk ape kaw kluar ngan aku n kaw kuar ngan dia?? untuk ape?? untuk ape ka bagi aku kek 2?? oh, lupe!! bukan pade aku je.. ramai lagi y kaw bg.. haha.. dan kenape dengan adik angkat aku pon kaw nk jeles?? ape hak kaw?? kaw xde hak pape pon!! xpayah nk gelabah!

untuk ape kaw nk blek pade aku?? untuk sakiti aku semula?? untuk seksa aku lagi?? aku xnk dan aku xsanggup! klu kaw nk berkawan ngan aku, aku terima ngan rela hati.. p klu kaw nk berckp tentang hubungan y dah lame karam 2, lupekan je la.. aku xberminat. FULL STOP! dan aku mmg xpercaye kaw lagi.. jgn ty kenape sebb semua nye bermula dari dri kaw sendri! harap kaw faham dan jangan la ingtkan aku lagi tentang kisah2 dlu! aku xsuke!da jadi sejarah da pon. klu kaw nk aku blek, p kaw ckp pon ikot sedap mulut kaw, mmg xdpt la!!!


*xperlu ckp tentang cinta jika kaw sendri ttw ape makne cinta itu!


Sunday, November 1, 2009

budak y aku xbrape berkenan

preservation paper lagi 3 hari p aku br study beberape chapter. nasib baik untuk paper ni, mood untuk study datang dengan begitu awal. tengah2 study nih, leh lak one of me fren msg n cite pasal seorg budak y mmg aku xbrape berkenan. ok! aku mule bengang!!!

aku xkisah la klu dia nk cite pape, p bukan pasal budak y aku xbrape berkenan 2. shit! rosak kepale aku. mood untuk study tros punah! begitu juga dengan segala macam mood.
  • mood msg
  • mood fb
  • mood chating
  • mood farmville
  • mood tengok badminton
  • mood nk sidai kain baju
lihat la betape besarnye pengaroh name budak y aku xbrape berkenan 2!

"sory fren, aku taw aku terkasar dlm mereply msg kaw p nape kaw sebot namenye ketika aku sedang dalam kecelaruan pelajaran???"

aku mmg xbermint untuk mengetahui ape2 pon pasal budak y aku xbrape berkenan 2. hurm.. sory dear. aku syg kaw n aku ingt kaw taw aku xsuke dat girl. harap pas ni kaw paham. sory pade mber2 chating y aku tros da xde mood nk berchating. sory sngt3.

n dear, even dia penh ade kat cc aku time kte de prob, p aku xleh lupe ape y dia wat kat aku. dia malukan aku dear. i hate her n also her mom. xabis2 nk cari kekurangan aku. aku xsuke itu n aku xkan suke smpai bile3. tolong la phm dear. mmg nmpak mcm aku xmengenang budi, p aku xsuke kawan ngan org y suke take advntage dlm frenship. aku xsuke org y suke NGENDENG. aku mmg xsuke. aku taw kaw taw itu. p ble kaw backup dia, aku sgt3 terase. ok! aku ttw nape ari ni senang sgt nk tocink. hurm. pape pon aku mintak maaf.
luv u dear.

*final y hampir membuatkan hormon xberape nk stabil

Friday, September 4, 2009

..JB-segamat-chendering-segamat-JB..

x ingat la date nye...
p dlm bulan 5, aku ade kursus kepimpinan ngan mber2 y len..
konon2 pas g kursus ni, terpimpin la sngt...
agaga...
kursus nye xde la lame..
dlm 3 ari je..
cume perjlanan y memakn mase y lame...

memula smpai kat segamat 2, kitorg baru dpt taw y kitorg grak g chendering pada esok harinya...
so, mlm 2 kitorg tdo kat INTAN (slh satu kolej kat cmpus aku ni)...
katenye mlm 2 akan diadakan meeting ringkas..
p xde pon, hy pembahagian dinner je...
aku xde la bape knal sgt ngan roomate aku mase 2, p we all try gak untuk bersembang2...

on da next day, dlm kol 9 kot..
kitorg grak dr cmpus...
2 bus la, satu pompan n satu lelaki+RS....
konon2 nk tdo lka dlm bus 2, p ble da start bukak cd kroke, sume nk melalak...
memule malu je nk nyanyi, p ble da pegang mic, tros xnk bg org len..
p sore EGA mmg meletop la..

sila lihat gmbar:



yana, umi, charp


kat cni ade madhi, nafis, izati, ega n tuan punye kepale y xdiketahui


kitorg smpai chendering da ptg gak la...
p b4 tu, kitorg ade gak benti mkn n solat kat satu R&R ni...
bapak mhl la mknan dia..
mber aku mek nasi n sotong cket, kne rm9..
cekik darah tol la...
mase da sampai 2, kitorg dpt la bilik msing2...
aku, yana ngan linda satu blik...
blik y strategik psl dekt ngan toilet n tmpat iron baju...
blik2 kat sane, lawa sey..
mcm hotel klu nk dbandingkan ngan blik kat cmpus ktorg...
ye la kan..
cmpus baru sebb 2 mcm 2..

so, after maghrib 2, bermulalah kursus kami...
mcm2 aktivi y ade..
p mostly talk la..
bersama:
  • TPHEP kesayangan kami
  • pensyarah elctricl enginering from uitm terengganu
  • n VC UiTM

nafis, alba, kiambang n lookey



my group sepanjang kursus

ni ngan VC kitorg..

selain talk bersame mereka, de gak aktiviti len mcm explorace..
kitorg da devide by group la..
satu group de 10 org..
so, sume nye de 4 group...
sonok la pasal leh rapatkan lagi hubungan kitorg y xbape nk rapat 2...
group aku dapat no 2...
kiorg nye penasihat ialah cik noraisyah...
group lookey dpat no satu p diorg kne denda sebb main tipu...
diorg kne mkn petai, kacang, n mcm2 lagi.... UWEEEKKKSSS!!!!
smpai berair2 mati dak2 pompan dlm group 2...
cian2....

mlm 2 plak, ade BBQ....
suke3...
n pas 2 aktiviti bebas.. rmai gak la y nk g kemas baju la, ape la...
agaga....





then esok tghari kitorg da ready untuk pulang....
b4 dat shooping cket2..
xleh nk upload gmbonye sbb kat laptop linda...
ni je y ade...
gmbo time singgah nk blik kopok lekor...






so, gembira x kami??
huhu...
ni je la untuk kali ni..

* silaturrahim y terbentuk melalui perjalanan y panjang