Saturday, July 2, 2011

~ORANG LAIN KERJA... CHARP??

Assalammualaikum...

hello pada mereka-mereka yang sudi membaca. hello jugak pada orang yang memaksa charp mengupdate blog ni.. dah banyak sawang katanya. whatever la.

cuti semester kali ini agak lama la bagi student degree. makan masa hampir 4 bulan.. wahhh!!! teruja sangat bila dapat tahu. dalam masa yang lama ni mesti boleh kerja dan dapat gaji banyak3!!! most of us plan nak kerja macam2.. charp ni macam biasa la, CIKGU! teruja untuk jumpe pelajar-pelajar baru dan mengukir memori baru.. tapi semuanya tidak kesampaian kerana charp dan beberapa rakan yang lain dikenhendaki berada di kolej lebih kurang sebulan lebih atas beberapa perkara yang tidak dapat dielakkan. what to do? bak kata orang, tanggungjawab kan.. kene la kita laksanakan.. tapi seronok jugak sebab dapat spend time dengan MAMA, KAK LONG, KAK NGAH, KAK UCUK, KAK LANG a.k.a BIBIK, KAK SU serta jiran tetangga.

sebelum balik UPM on 13 June yang lalu, ntah dari mana datang angin kerajinan yang melampau sampai membuatkan charp melekat je kat dapur tu. mencuba pelbagai resepi untuk santapan ahli keluarga.. berkat sokongan padu abah, mama & adik, dapatlah charp siapkan beberapa hidangan buat mereka.. walau bagaimanapun, sekarang ni masih ditahap beginner. masih belajar untuk menjadi sempurna. GEYTHOO!!

antara cubaan charp:


kek batik


blueberry cheese tart


apam comel


bingka pandan


cupcakes


tapi, ni sume hanya gamba hiasan tau. bukan lah yang sebenar. kalau charp post gamba yang sebenar, ttw la apa yang jadi nanti.. tp ada lagi satu menu yang charp suka makan tapi belum try lagi.. tadaaaaa!!!!

pai tee kegemaran!

da la.. lapa plak rasanya bila cerita pasal makan je.. nanti charp cerita2 lagi la sebab nk buat cheese tart ni..


*teringin nak makan ni!!



4 comments:

  1. hahaha... akhirnya ada gk entry bru... da bersih da blog nih... asyik2 nmpk sawang, debu... tikus pon takot nak dok kat blog ni b4 dis... ni bru la nmpk gmbr kat header tuh...

    ReplyDelete
  2. bencilah!!! pukol lelaju kang!!! ceria kan entry bari ni.. kan4???

    ReplyDelete
  3. blog bari ni??? ermmm ceria sgt blog BARI ni... hahaha.... ceria uolz ceria.... (dah get ready baldi kat sebelah...)

    ReplyDelete
  4. waaa!! mmg saje je kan cari salah i!!!! eee!! mmg nk kne pukol ni.. tunggu la!!!

    ReplyDelete