Sunday, July 3, 2011

~100 KEBAIKAN BERBANDING 1 KEBURUKAN.. MENGAPA MEMANDANG PADA KEBURUKAN??

Assalammualaikum..

Hati tak tenang, otak terfikir-fikir berita yang tengah HOT dlm paper skang ni. charp taw most of orang kat luar sana tau tentang perhimpunan yang akan dibuat pada bulan Julai ini. pertamanya, charp nak ucapkan tahniah dan nk lahirkan rasa kasihan pada mereka yang menyertai..

Pesanan kepada yang beria-ia nk join perhimpunan itu dan pada mereka yang sangat menentang kerajaan Malaysia:

1) kalau anda3 ada anak yang bersekolah dimana-mana SEKOLAH KEBANGSAAN atau SEKOLAH MENENGAH kerajaan, sila daftar keluar anak anda dari sekolah berkenaan dan carilah sekolah swasta untuk mereka.

2) kepada penuntut Institusi Pengajian Tinggi Awam (IPTA) seperti UM, UTM, UPM, UKM, UiTM dan yang lain-lain, sila daftar keluar sekarang sebab korang da byk abiskan duit kerajaan. cukup banyak subsudi yang kerajaan dah bagi terutama sekali UiTM!

3) kepada pemegang biasiswa JPA atau apa-apa sahaja biasiswa kerajaan, sila pulangkan kembali duit yang korang dah pakai dan pergi mintak biasiswa lain.

4)kepada pekerja kerajaan, sila berhenti kerja dan cari kerja lain.

5)kepada yang dapat bantuan perumahan, sila keluar dari rumah tersebut dan beli rumah sendiri.

Banyak lagi sebenarnya yang kerajaan dah berikan kesenangan kepada rakyat. kalau minyak naik je, sume nak bising tapi korang taw tak yang dah banyak kerajaan tanggung subsidi dari harga minyak yang sebenar??? tahu?? bil elektrik naik pon nak kecoh satu dunia. tapi sebelum ini ada korang bersyukur dengan subsidi yang kerajaan bagi? kalau bukan kerana kerajaan, belum tentu kita hisup senang seperti sekarang. mungkin tahap kite dengan negara kurang maju yang lain sama je tanpa kerajaan.

Malas la nak cakap banyak2 sebab korang pon bukan akan sedar pon. kepala masing2 suma dah kena block dengan mereka2 yang nak lihat kehancuran MALAYSIA. pikirla balik. kalau korang cakap banyak keburukan kerajaan, kenapa korang xpandang perkara yang baik pulak? kenapa mesti fikir secara negatif? Islam pun selalu mengajar kita semua untuk berfikir secara positif. kalau korang rasa PERHIMPUNAN itu satu yang positif, buktinya dah ada la.. banyak kerosakkan, kerugian dan kecederaan yang berlaku. positif kah? adakah cara seperti ini yang akan mengamankan negara?

Tidak semua orang sempurna. kerajaan kita juga xsempurna. tapi beribu lebih baik dari yang lain. korang pon bukan sesempurna mana. kalau korang rasa nk duduk dibawah pimpinan selain dari kerajaan sekarang, tunggu charp mati dulu. tak sanggup untuk menghadapi zaman kemusnahan MALAYSIA..

*biarkan malaysia aman!

No comments:

Post a Comment