Sunday, August 22, 2010

~UNIVERSITI PUTRA MALAYSIA~

ni la institusi pengajian aku tika dan saat ini.. aku menulis entry ini pon di UPM..
tapi sebelum ni (masa dip dulu) aku xpernah terfikir untuk sambung belajar selain di UiTM.. rezeki Allah da tentukan di sini. aku redha. UPM pon seronok juga. macam2 benda baru yang aku belajar. tapi kadang-kadang terbit juga kerinduan teramat pada UiTM.

sekarang ni, aku pemegang Bacelor Sains Pembangunan Sumber Manusia. course ini xjauh sangat bezanya dengan DIIM aku dulu. baca dan hafal. baca dan hafal. ok!~ 4 JULAI 2010, kali pertama aku jejakkan kaki di UPM. dan hari itu juga lah bermulanya Minggu Orientasi Kolej (MOU). sesuatu kenangan yang xdapat dilupakan. berkumpul di Dewan Besar bersama-sama dengan 16 kolej yang lain dan lawan2 cheers. gempak sangat2!! keadaannya adalah seperti ini.(sila klik disini)
tapi tanpa bantu MTM semua, tak mungkin ianya berjalan lancar.. thnx to all MTM!!! Lepas MOU, kitorang ada MOK(kolej) dan MOB(blok). aku menetap di blok Enggang! yeah!

antara aktiviti y aku sertai adalah:
  • pesta integrasi: pesta ini perlu disertai oleh semua junior & diadakan di Bukit Expo. disini ada dilampirkan photo2 yang comel2~

  • malam tunas budaya(mtb) ni adalah antara aktiviti yang sangat grand sebab kami akan membuat persembahan di depan ribuan penonton. ianya juga dipertandingkan untuk semua kolej inilah penari MUSTIKA KRISMACHINDIE:
  • Pertandingan Debat Integrasi. sangat3 menyeronokkan. we build a very lovely family. huhuhu~ mari lihat ahli2nya:
disini disertakan sedikit video untuk tatapan kalian:


sambungannya:



  • seterusnya adalah aktiviti anjuran jabatan pend professional dan pemajuan kerjaya(kos aku la 2) kitorang ada aktiviti yang dijalankan bersama senior..


  • ini antara aktiviti yang diadakan. ada banyak lagi sebenarnya, tapi aku hnya post yang ini sahaja.kalau nak post semua, sampai esok pagi pon aku tak habis bercerita..
sayang korang sume!!!

*bila nak berdebat lagi ni??

No comments:

Post a Comment